با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رویداد Houseparty بازی Fortnite را به یاد دارید؟ طبق این رویداد، اپیک گیمز در ازای دریافت ۲۰ میلیون پاسخ صحیح به سوالاتی در رابطه با بازی Fortnite، پاداش رایگانی را در اختیار تمامی بازیبازان قرار میداد. اکنون تعداد پاسخهای صحیح به ۲۰ میلیون رسیده و اپیک گیمز نیز به وعدهی خود عمل کرده است:
شما با اطلاعات خود ما را شگفتزده کردید! ۲۰ میلیون پاسخ صحیح به بازی کارتی اپیلیکیشن Houseparty را تبریک میگوییم. هر کاربری که اکنون اکانت Fortnite داشته باشد، هفتهی آینده آیتم شخصیسازی Fryangles را با بهروزرسان ۱۲٫۴۱ دریافت میکند.
بنابر اطلاعات منتشر شده، به نظر میرسد که بخش داستانی بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 Remastered در آینده عرضه خواهد شد و در این باره اطلاعات جدیدی منتشر شده است.
کانال TheGamingRevolution که پیشتر اطلاعات مختلفی را در خصوص سری بازیهای Call of Duty منتشر کرده بود، بهتازگی در ویدئویی جدید جزئیات تازهای را در مورد نسخهی ریمستر یکی از عناوین این مجموعه ارائه داده است. طبق اطلاعات این منبع، بخش داستانی Call of Duty: Modern Warfare 3 Remastered در راه است و در تاریخی نامعلوم منتشر خواهد شد. همانند Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered، در این ریمستر نیز از همان موتور گرافیکی استفاده شده است و تنها شامل بخش تکنفرهی خواهد بود. این منبع ادعا کرده است که این دو بازی برای عرضه در سال ۲۰۱۸ برنامهریزی شده بودند، اما مشکل Dallas Shooting موجب میشود تا انتشار آنها به تعویق بیافتد. همچنین در ادامه اشاره میکند که بخش چندنفرهی بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered نیز آماده شده بود، اما سرانجام شرکت اکتیویژن (Activision) تصمیم گرفت تا تنها بخش داستانی این بازی را عرضه نماید.
ما در روند تمرکزمان برروی بازی با برخی مشکلات برخورد کردهایم؛ به ویژه در پروسهی ضبط صدای بازیگران.
او افزود:
با وجود این که ما موفق شدیم بخشهای وسیعی از صداهای خارج از تصویر را به سادگی ضبط کنیم، اما همچنان تعدادی برداشت نهایی باقی مانده ولی اجازه دهید که خیال شما را از این بابت راحت کنم که در این ارتباط هیچگونه نگرانی وجود ندارد. ما قادریم که آنها را در آینده ضبط نماییم و در قالب یک بهروزرسانی زمان عرضه در اختیار شما قرار دهیم. پس خریداران میتوانند بازی را در همان روز عرضه تهیه کرده و با دانلود یک فایل اضافه، تمام بخشهایی که پس از آمادهسازی دیسکها و بستهبندی تولید شدهاند را دریافت نموده و به بازی خود اضافه گردانند. درست است که این معضل کمی ما را از انجام کارها باز نگه داشته است، اما این تنها مشکلی است که با آن مواجهیم و برطرفسازی آن را در اولیت برنامههایمان قرار دادهایم. همانگونه که دیگر مشکلات را پشت سر گذاشتیم، این مسئله نیز تاثیر بهسزایی بر روی پروژهی ما نخواهد گذاشت.
در آخر او از یک نگرانی دیگر سخن گفت:
در نهایت فکر نمیکنیم که در روز انتشار مشکلی به وجود بیاید، اما من کنجکاوم که این اتفاق نقدهای قبل از انتشار بازی را چگونه تحت تاثیر قرار خواهد داد. همهی عناوین بزرگ در روز انتشار خود یک بهروز رسانی برای از بین بردن باگها و تثبیت انواع مشکلات دریافت میکنند، ولی گمان میکنم که مشکل حادث شده برای ما کاملا جدید باشد.
شرایط غیرقابل گریز قرنطینهی حال حاضر که محصول ویروس منحوس کرونااست، صنایع بسیار زیادی را به صورتی مخرب تحت تاثیر قرار داده و روشن است که صنعت بازی و بازیسازی نیز از این اثرات بینصیب نبوده و این اخلال همهگیر باعث بروز مشکلات بسیاری در روند توسعهی عناوین بزرگ این صنعت گذاسته است.
کمی پیشتر اخباری مرتبط با معوق شدن انتشار عنوان بزرگ کمپانی سونی و استودیوی خوشنام ناتی داگ (Naughty Dog)، یعنی The Last Of Us : Part 2 منتشر گردید و وخامت اوضاع آنجا مشخص شد که سونی هیچ تاریخ انتشار دیگری را جایگزین نکرد و حتی این عنوان را از روی استور نیز حذف نمود و عنوان کرد که حاضر است هزینهی پیشخرید را نیز به خریداران مرجوع نماید. اما گویا این ویروس نمیتواند سد راه برخی دیگر از سازندگان شود و باید این مژده را به شما بدهم که عنوان مورد انتظار Cyberpunk 2077، ساختهی استودیوی خوشسابقهی لهستانی سیدی پراجکت رد (CD PROJEKT RED)، قرار است بی هیچگونه تاخیری در تاریخ مقرر، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹(۱۷ سپتامر ۲۰۲۰) منتشر گردد و نشان دهد که ناشرین و سازندگانش میخواهند تاخیرهای به وجود آمدهی پیشین را جبران نمایند و از این به بعد حتی در سختترین شرایط هم به وعدههایشان عمل کنند.
اما نگرانیهایی بر این اساس وجود دارد که اگر این شرایط بحرانی به تاریخ انتشار بازی لطمه نزند، در این صورت ممکن است به جنبههای کیفی آن صدمه وارد نماید و از این حیث موجب عهدشکنی گردد. در همین ارتباط یکی از سران بخشهای مالی شرکت، میشل نوواکوفسکی (Michal Nowakowski) نیز به کند شدن روند متمرکز شدن آنها بر یک بخش بخصوص از بازی اشاره کرده است:
ویژگی بازخورد لمسی و گیرههای قابلتطبیق (عملکرد کلیدهای L2 و R2 بسته به هر بازی، تطبیقپذیر هستند) این کنترلر را امتحان کرده و بسیار تحتتاثیر قرار گرفتهام. فکر میکنم بازیهای ویدئویی کارهای واقعاً جالبی با این ویژگیها انجام خواهند داد.
همچنین رابرت کرکل (Robert Krekel)، مدیر بخش صوتی ناتی داگ، سری به حساب رسمی خود در توییتر زده و دربارهی دوالسنس نوشته است:
واقعاً مبهوت کنترلر جدید پلیاستیشن ۵ شدهام. فرصتهای جذاب بسیار زیادی برای ترکیب نوآوریهای صوتی با قابلیت بازخورد لمسی وجود دارد. مدتها پیش با نسخهی نمونه و آزمایشی این کنترلر بازی کردم و [باید بگویم] پتانسیل آن بسیار هیجانانگیز است.
باتوجه به ریسکپذیری سونی در طراحی ظاهری دوالسنس و اضافه کردن ویژگیهایی کاربردی و جدید، شاید جای تعجب نداشته باشد که کنترلر جدید پلیاستیشن ۵ تا این حد مورد استقبال جامعهی دنیای بازیها قرار گرفته است. بههر صورت قابلیت بازخورد لمسی، میکروفون داخلی قدرتمند و باطریهای قابلشارژ با طول عمر بیشتر مواردی هستند که بهسادگی دوالسنس را از رقیب اصلی خود یعنی کنترلر کنسول اکسباکس سری اکس جدا کرده و آن را در مرکز توجه قرار میدهند.
علیرغم جو نهچندان مساعدی که پس از انتشار مشخصات رسمی پلیاستیشن ۵ بهوجود آمده بود، شرکت سونی با انتشار تصویر و مشخصات دوالسنس (DualSense) بمبی در فضای مجازی رها کرده است که بیش از اندازه برای یک “کنترلر” منفجرکننده محسوب میشود.
از زمان معرفی دوالسنس و انتشار نخستین تصاویر از این کنترلر، افراد زیادی از گوشه و کنار دنیای بازیهای ویدئویی تحتتاثیر مشخصات ظاهری و فنی آن قرار گرفته و با واکنشهای مثبت خود فضای دلپذیری برای هواداران پلیاستیشن ایجاد کردهاند. بهعنوان مثال تصویر منتشر شده از این کنترلر برروی صفحهی رسمی اینستاگرام پلیاستیشن در ۲۴ ساعت موفق به دریافت ۴٫۳ میلیون و در شبکهی اجتماعی توییتر نیز بیش از ۳۰۰ هزار لایک دریافت کرده است.
علاوهبر اینها، توسعهدهندگان بزرگی چون ناتی داگ (Naughty Dog) و بتسدا (Bethesda) نیز به تعریف و تمجید از این کنترلر پرداخته و ویژگی بازخورد لمسی (Haptick Feedback) آن را ستودهاند. پیت هاینز (Pete Hines)، معاون رئیس شرکت بتسدا، دربارهی تجربهی خود از دوالسنس میگوید:
اگرچه هنوز حدود یک ماه دیگر تا انتشار نسخهی نهایی بازی Fury Unleashed زمان باقی مانده ولی تیم سازنده اخیرا فهرست کامل تروفیهای این عنوان را در اختیار هواداران قرار داده است. اگر شما نیز به جمعآوری تروفیهای بازیهای علاقهی زیادی دارید، با ما در ادامه همراه باشید تا این فهرست را با یکدیگر مرور کنیم.
بازی Fury Unleashed یک عنوان اکشن و پلتفرم دوبعدی است که بیش از هر چیز برروی افزایش امتیاز مربوط به Comboها تمرکز دارد. با کشتن هر یک از دشمنان، امتیاز شما یک واحد افزایش خواهد یافت و با رسیدن به یک امتیاز مشخص، قابلیتهایی مانند مقاومت در برابر آسیب و یا افزایش سلامتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
این بازی با الهام از عناوین سبک Rougelite جدید مانند Dead Cells و Rouge Legacy و همچنین عناوین اکشن و پلتفرمر قدیمی و کلاسیک مانند Metal Slug طراحی و مراحل توسعهی آن حدود ۵ سال پیش آغاز شده است.
شرکت کالیپسو مدیا (Kalypso Media) رسماً اعلام کرد که نسخهی جدیدی از سری بازیهای Commandos در دست توسعه است. استودیوی تازه تاسیس کلیمور گیم (Claymore Game) وظیفهی ساخت این بازی را برعهده دارد.
در سال ۲۰۱۸ میلادی، حق امتیاز سری Commandos را تصاحب کرد و در اواخر سال گذشته نیز ریمستر بازی Commandos 2 را منتشر نمود. این شرکت آلمانی پیشتر تایید کرده بود که عناوین جدیدی در دست ساخت هستند. در همین راستا، آقای یورگن روبویگ (Jurgen Reubwig)، مدیر استودیوی کلیمور گیم، در سخنانی اظهار داشت:
میخواهیم با خوشحالی تایید کنیم که در یک بازهی زمانی کوتاه توانستیم تیم اصلی و دفاتر جدید خود را سازماندهی و آماده کنیم. ما ساخت نسخهی جدید Commandos را آغاز کردهایم و امیدواریم در ماههای آینده، افراد با استعداد بیشتری را به تیم خود اضافه کنیم تا از این طریق فرصتی را برای تبدیل شدن به بخش جداییناپذیر در ساخت یک عنوان استراتژی نمادین فرا.